Site icon על חבלים

גיבוש כיתה

גיבוש כיתה, עבודת צוות ושיתופי פעולה הינם חלק מערכי היסוד שאנו מצפים מבית הספר להנחיל לילדינו. זאת, ככלי אשר ישמש אותם לאורך כל חייהם במסגרות לימודים, עבודה, משפחה, חברה או קהילה. יחד עם זאת, המציאות של ימינו בה כמות גדולה של ילדים נדחסת לכיתה אחת, מובילה ליצירת הרבה אינטריגות ומתחים. מצבים אלו לא אחת נפתרים בעזרת פעילות חיצונית מהנה.

לגשר על פערים בתוך הכיתה

בעיית הצפיפות שקיימת בבתי הספר מקשה על גיבוש כיתה ומתגברת לנוכח ההבדלים הקיימים בין הילדים מבחינת ערכים שקיבלו מהבית ומאפייני האישיות של כל אחד ואחד. מעבר לכך, חלק מתהליך הגדילה דורש מכל ילד לקבל ולהכיל את השונה ממנו, לראות צרכים של אחרים ולהבין כי  הצלחה בעולם זה תלויה ביכולת לשתף פעולה ולתת ולקבל עזרה מהאחר. כלים אלו מהווים את הבסיס של פעילות לבתי ספר המוצעת על ידי על החבלים.

גיבוש כיתה דרך פעילות חווייתית

אפשר לנסות להושיב ילדים בכיתה ולהסביר להם על ערכים, הקשבה, סובלנות ושיתוף. אמנם, ייתכן כי חלק מהילדים יקלטו חלק מערכים אלו אבל הבנתם תהיה שטחית ותיירותית בלבד. חשוב להבין כי הלימוד הטוב ביותר עבור ילדים היו דרך פעילות לגיבוש כיתה המשלבת התנסות וחוויה מעשית. מדובר בפעילות מהנה המדברת אל עולמם של הילדים ומאתגרת אותם, ואשר מראה להם את חשיבות הערכים החברתיים בקבוצה. אלו הערכים שבסופו של יום יתרמו לניסיונות של גיבוש כיתה ועיצובה כיחידה אחת תומכת ומתפקדת.

מגוון פעילויות חווייתיות ומאתגרות

בעל החבלים ניתן למצוא שלל פעילויות גיבוש כיתה מהנות, שיסחפו אחריהן את כל בני הכיתה  לשיתופי פעולה, הקשבה, אמון ועזרה הדדית. הפעילויות כוללות בין היתר קירות טיפוס, אומגה, סנפלינג ומכשולי חבלים, וכן שלל משחקי גיבוש מאתגרים העושים שימוש בסביבה הטבעית ובסביבת החבלים לכדי יצירת משחק או שעשועון מאתגר ומגבש. כמו כן, על מנת ליצור התאמה מלאה לצרכי הכיתה כל פעילות גיבוש מתוכננת בהתאם לגיל הילדים, מאפייני הכיתה, בעיות וצרכים מיוחדים שלה, ויעדים מוגדרים שאליהם הכיתה מכווננת. זאת, על מנת להפיק את התוצאות המרביות מהיום המהנה, שהילדים בוודאי לא ישכחו עד מהרה.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

פעילות לבר מצווה

Exit mobile version