Site icon על חבלים

הפעלות לבתי ספר

בין אם מדובר במהלך חודשי החורף או הקיץ, פעילויות גיבוש לילדים מחוץ לבית הספר יכולות לתרום לא מעט לתחושה האישית שלהם, יכולות לעזור ולפתח מיומנויות חשובות ושונות וכמובן גם "לשבור" את שגרת הלימודים עצמה. הפעלות לבתי ספר, כמו אלו המוצעות על ידי "חבלים" יכולות להתקיים במקומות פתוחים וגם במקומות סגורים ולאפשר עבודת צוות, תקשורת בין הילדים ובין המורים וכמובן לא מעט כייף והנאה. את ההפעלות ניתן לקיים בכל עונה בשנה ואף במסגרת של כמה ימים מחוץ לבית הספר, כחלק מטיול שנתי.

יתרונותיהן של הפעלות אלו

הפעלות לבתי ספר מציעות יתרונות רבים ויכולות לתרום לא מעט הן לילדים עצמם והן למורים, הלוקחים בכך חלק. פעילויות לבתי ספר הן הזדמנות לרכז את כל הילדים יחדיו ולערוך להם פעילות משותפת, שמתאימה לגילם וגם לתחומי העניין שלהם. פעילויות אלו משפרות את יכולתם של הילדים לעבוד בעבודת צוות ולהכיר אותה. להבין כיצד נכון לעבוד יחד ולבצע משימות שונות ומה נדרש מכל חברי הצוות כדי לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר. פעילות גיבוש לילדים מלמדת את הילדים כיצד לפתור בעיות שונות, שלא בהכרח נתקלים בהם ביום יום, אולם אופן ההתמודדות איתן יכול לעזור בפתירת בעיות אחרות. ההפעלות מקרבות בין הילדים עצמם ובינם למורים.

מה כוללות הפעלות אלו

הפעלות לבתי ספר יכולות לכלול מגוון רחב מאד של פעילויות ומשימות שונות. בדרך כלל מחלקים את הילדים לצוותים, במסגרת פעילות לבית ספר, כדי לבצע משימה מסוימת, תוך עמידה בזמנים שהוגדרו מראש. את הפעילויות השונות ניתן לערוך בחיק הטבע או במקומות סגורים. במידה ונערכות בחוץ, אפשר לשלב בהן אלמנטים שונים, כמו למשל חבלים ועוד. ההפעלות יכולות להיות לקבוצות קטנות וגם לקבוצות גדולות יותר. כשמדובר בילדים צעירים מאד, מוצמדים אליהם המורים המסייעים להם במשימה ואף לוקחים חלק בלתי נפרד בה. הפעלות לבתי ספר יכולות להיות גם במסגרת של יום כייף שמסתיים במסיבת בריכה או בבילוי על חוף הים או ביום המוקדש כולו לפעילויות בנושאים שונים ולמידה של תכנים מעניינים.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

מעלה גמלא חירבת כנף

Exit mobile version