Site icon על חבלים

טגח

יחידת טיפוס-גלישה-חילוץ
יחידת טג"ח היא יחידה צבאית מיוחדת שעוסקת בפעילות של טיפוס-גלישה-וחילוץ.
חיילי היחידה אינם מבלים את שירותם הצבאי במטוס, באונייה, או בטנק – לחילופין הם נמצאים בין שמיים וארץ, תלויים על חבלים דקים מעל נחלים ובוואדיות. הם מדריכים יחידות חילוץ משטרתיות ואזרחיות, מציעים פתרונות ליחידות מובחרות בצה"ל – ורבים חייבים להם את חייהם. תרגילי ההכשרה של יחידת טג"ח נעשים במסגרת בית הספר ללוחמה בטרור — הגוף היחיד בישראל שמכשיר מדריכי חילוץ מבצעיים.
צוות "ישראל היום" הצטרף לתרגיל אימון שגרתי של גלישה ("סנפלינג") וחילוץ פצוע בנחל קומראן שבמדבר יהודה. הצוות התרשם ודיווח בעיתון על החוויה הנועזת: רמת הקושי בירידה מהמצוק (בשיפוע כמעט אנכי שאורכו עשרות מטרים), וההקפדה הבלתי מתפשרת על בטיחות מקסימאלית.
אודות חיילי היחידה
הצעירים שמתגייסים ליחידת טיפוס-גלישה-חילוץ, נבחרים בקפידה ועוברים מיונים מפרכים שבהם נבחנות יכולותיהם. אהבת המקצוע היא תנאי מספר אחת! ובעוד שבאזרחות סנפלינג הוא סוג של פעילות פנאי, הרי שבצבא זו פעילות מבצעית לכל דבר. כך שכאשר מסוקי החילוץ של צה"ל לא יכולים להגיע למקומות מסוימים, יחידת טג"ח נכנסת לפעולה ונותנת פתרונות ניוד בתנאי שטח קשים ביותר (כמו מצוקים).
פעילות החיילים דורשת חדות מחשבה, ריכוז מוחלט, זריזות, מסירות למטרה למרות אתגרי הטבע, ושימוש באמצעים מיוחדים.הצוות של יחידת המופלאים ב"על חבלים"
בתום השירות הצבאי חלק מבוגרי יחידה מיוחדת זו ממשיכים לעסוק בתחום ההדרכה והמשימות המיוחדות של חברת "על חבלים". חיילי המדור מאותרים מראש, ומוזמנים לעבוד איתנו בימי ההדרכה השגרתיים, ובמיוחד במבצעים המיוחדים כגון "פרויקט יעזורו" ו"מבצע מגוף".
 תמונות   מתרגיל יחידת "טיפוס-גלישה-חילוץ": 
Exit mobile version